10 ADIMDA UNUTMAK
- TARİH & SAAT
- 23 KASIM 2024 CUMARTESİ / 20:00
- SAHNE
- ANA SAHNE
- TR
GÖSTERİ HAKKINDA
10 Adımda Unutmak (ANTI-PROMETHEUS)
Şahika Tekand
Oyun
70′ – Tek Perde
Yazan & Yöneten: Şahika Tekand
Sahne Tasarımı: Esat Tekand
Işık Tasarımı: Şahika Tekand
Kostüm Tasarımı: Esat Tekand
Prodüksiyon Amiri: Murat Ersan
Yönetmen Asistanları: Betül İngin – Merve Keser – Burcu Şişli
Afiş Tasarımı: Dor Productions
Uygulayıcı Yapımcı: Omnia Yapım
Yapım Koordinatörü: Berçem Açığ
Oyuncular:
Cem Bender
Nedim Zakuto
Özgür Özkurt
Enes Demirkapı
Altay İcimsoy
Bahattin Genç
Işık ve Komut Oyuncuları:
Verda Habif
Damla Ahkemoğlu
Melis Akçıl
“Şahika Tekand’ın yazıp yönettiği On Adımda Unutmak, bireysel küçük dünyasına sıkışmış, hayata müdahale etme yeteneğini, büyük umutlarını ve uzun vadeli projelerini, kısa vadeli ve küçük kazanımlara feda etmiş, kendisine sunulan küçük konforlar aracılığıyla çevresine ve çevresindeki insanlara, sorunlara duyarsızlaşmış, maruz bırakıldığı bilgi bombardımanı içinde giderek farklı bir anlamda bilgisizleşmiş ve sonuçta cahilleşmiş çağdaş insanın traji-komik öyküsünü konu alır.
Dünyaya müdahale etme yeteneğini terk ederek, “umut”u çağdaş hayat sisteminin kendisine vaad ettiklerinden ibaret görmeye çalışan çağdaş insanın trajik durumu, ışık, ses, dekor gibi temel sahne elemanları ile oyuncu arasında gerçekleşen zorlu bir mücadele aracılığı ile ifade edilmekte ve bu mücadele oyunun ana eksenini oluşturmaktadır. Adeta bir var olma mücadelesine ya da bir ‘varolabilme yarışı’ na dönüşen oyun düzeninde seyircinin hem eğleneceği hem de her noktasında kendisini bularak düşüneceği bir seyir süreci yaratır.
Oyun, ateşi insanlığa armağan ederek kendini feda eden Prometheus gibi karşı çıkarak ‘mahkum’ olmak yerine, ‘gönüllüce teslim olarak mahkum olanlar’ın görmezden geldikleri trajik varoluşlarını, ironik bir metin ve performans diliyle sergiler.
Oyuncuların zorlu oyun koşullarına maruz bırakıldığı ve oyunun müzikalitesi yüksek dilinin ve hareket düzeninin , oyuncunun yönelişini belirleyen gerekli ve zorunlu koşulları oluşturduğu, sahne elemanlarının bizatihi varlıklarının zorlayıcı oyun kurallarına dönüştüğü oyunda, hem sahne hem de seyir yeri için “gerçek” bir paylaşım ve performans süreci yaratılır.”
ABOUT EVENT
10 STEPS OF FORGETTING (ANTI-PROMETHEUS)
Şahika Tekand
Theatre
70’ w/o interval
Written & Directed by: Şahika Tekand
Set Design: Esat Tekand
Lighting Design: Şahika Tekand
Costume Design: Esat Tekand
Production Supervisor: Murat Ersan
Assistant Directors: Betül İngin – Merve Keser – Burcu Şişli
Poster Design: Dor Productions
Executive Producer: Omnia Yapım
Production Coordinator: Berçem Açığ
Performers:
Cem Bender
Nedim Zakuto
Özgür Özkurt
Enes Demirkapı
Altay İcimsoy
Bahattin Genç
Lighting and Cue Performers:
Verda Habif
Damla Ahkemoğlu
Melis Akçıl
“Written and directed by Şahika Tekand, ‘Forgetting in Ten Steps’ portrays the tragicomic tale of modern individuals trapped in their own microcosms. These individuals have sacrificed their ability to influence life, abandoning grand aspirations and long-term projects for immediate, trivial gains. Consequently, they’ve grown insensitive to their surroundings, the people around them, and pressing issues, lulled by the minor comforts offered. Paradoxically, despite being bombarded with information, they’ve become ill-informed and ultimately ignorant.
The play illustrates the tragic predicament of contemporary humans who have relinquished their power to shape the world, seeking ‘hope’ solely in the promises of modern life. This struggle is conveyed through an intense interplay between fundamental stage elements—light, sound, and scenery—and the actor, forming the play’s central theme. The structure, evolving into a battle for existence or a ‘race for survival,’ offers an engaging viewing experience that both entertains and prompts self-reflection.
Through ironic narrative and performance techniques, the play juxtaposes the tragic existence of those who willingly surrender and become prisoners against Prometheus, who was ‘condemned’ for his defiance and self-sacrifice in gifting fire to humanity.
In this production, actors face challenging performance conditions within a highly musical language and movement scheme. These elements create necessary and mandatory boundaries that guide the actors’ performances. The very presence of stage elements transforms into compelling rules of engagement, fostering an ‘authentic’ process of sharing and performance for both the stage and the audience.”