1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /1. ULUSLARARASI KENT TİYATRO FESTİVALİ ETİMESGUT / ANKARA / 1st INTERNATIONAL KENT THEATRE FESTIVAL ETIMESGUT /

ANTONY & KLEOPATRA

Home ANTONY & KLEOPATRA
DANS TİYATROSU - DANCE THEATRE
antonioclopatra kent tiyatro festivali

ANTONY & KLEOPATRA

GÖSTERİ HAKKINDA

ANTONY ve KLEOPATRA
Tiago Rodrigues – Portekiz, Fransa
Dans Tiyatrosu
Portekizce; Türkçe üstyazılı
80′ – Arasız 


Yazan ve Yöneten: Tiago Rodrigues
William Shakespeare’in “Antonius ve Kleopatra” eserinden alıntılar içermektedir.

Oyuncular: Sofia Dias, Vítor Roriz
Sahne Tasarımı: Ângela Rocha
Kostüm Tasarımı: Ângela Rocha & Magda Bizarro
Işık Tasarımı: Nuno Meira
Müzik: Alex North tarafından bestelenen “Cleopatra” (1963) film müziğinden parçalar
Sanatsal Danışmanlar: Maria João Serrão & Thomas Walgrave
Fransızca Çeviri: Thomas Resendes
İngilizce Çeviri: Joana Frazão
Dekor Yapımı: Decor Galamba
Teknik Yönetmen: Cárin Geada
Sahne Amiri: Catarina Mendes
Ses Teknisyeni: Frisson
Altyazı Operatörü: Rita Mendes
Yapım Yönetmeni: OTTO Productions – Nicolas Roux
Orijinal Prodüksiyonda Yönetici Yapımcılar: Magda Bizarro ve Rita Mendes

Portekiz Hükümeti ve DGArtes tarafından desteklenen, Centro Cultural de Belém, Centro Cultural Vila Flor ve Temps d’Images tarafından ortaklaşa üretilen Mundo Perfeito (2014) topluluğu yapımı. Teatro do Campo Alegre, Teatro Nacional de São João ve Alkantara’da sanatsal rezidans gerçekleştirilmiştir. 

Ana Mónica, Ângelo Rocha, Carla Nobre Sousa, Carlos Mendonça, Luísa Taveira, Manuela Santos, Rui Carvalho Homem, Salvador Santos, Toninho Neto ve Bomba Suicida’ya özel teşekkürlerimizle. 

Museu de Marinha’nın desteğiyle. 

Bu isimlerden birini söylediğimizde diğeri onu takip eder. Hafızamız biri olmadan diğerini çağrıştıramaz. Plutarkhos, onlar sayesinde aşkın, dünyayı bir başkasının ruhunun duyarlılığıyla görme yeteneği haline geldiğini yazmıştır. Onlar aşk ve siyaseti harmanlayıp bir aşk siyaseti ortaya çıkardılar. Onlarınki tarihi bir aşk hikayesidir; sıklıkla hayali kurulan ve romantize edilen gerçek olaylara dayalı bir romans. Shakespeare onlar için, başlarına hiç gelmemiş şeyleri gerçeklerin en gerçeğine dönüştüren sözlü bir anıt inşa etmiştir. Mankiewicz’in 20th Century Fox’u iflasa sürükleyen filminde Richard Burton ve Elizabeth Taylor hiçbir zaman -ve her zamanolmadıkları kadar selüloid ve gerçek bir çiftti. Tiago Rodrigues’in yazıp yönettiği bu oyunda Sofia Dias ve Vítor Roriz, onların orada ve o zamanki hallerinin burada ve şimdi yaşayan ikilisidir. Onlar hem Antony ve Kleopatra’dır hem de değildir. Onlar dünyayı Kleopatra’nın gözlerinden gören Antony’dir. Ve de tam tersi. Her zaman tam tersi. Aşkın kuralı olarak tam tersi. Tiyatronun kuralı olarak tam tersi. Bu gösteri, Antony ve Kleopatra’nın ruhlarının duyarlılığı üzerinden dünyayı dolaylı olarak görmektir. 

Yorum 

“Antony ve Kleopatra başlangıçta sahnede değillerdi – onları sadece Tiago Rodrigues’in bu oyununda oyuncu olarak yer alan dansçı ve koreograf Sofia Dias ve Vítor Roriz’in sözlerinde ve jestlerinde hayal ediyoruz. Vítor Kleopatra’dan, Sofia Antony’den bahsediyor. Kısa, açıklayıcı cümleler, neredeyse kuklacılarınkini andıran hareketler eşliğinde, “Antony nefes alır, Kleopatra nefes verir, Antony nefes verir, Kleopatra nefes alır”. İkisi adeta bir vücut olmuştur. Plutarch’ın yazdığı, Shakespeare’in yeniden yazdığı, Mankiewicz’in yönettiği ve Richard Burton ile Elizabeth Taylor’ın canlandırdığı karakterler – hepsi bu koreografik ve müzikal sahnelemede yer alıyorlar. Tiago Rodrigues, “Antony ve Kleopatra birer karakterden çok birer bulut, gördüğümüz şeylerden ziyade hakkında konuştuğumuz şeyler” diyor. Aralarında aşk ve politika var, bizi o tarifsiz duygu karşısında neredeyse bitkin ve nefessiz bırakan bir ilişki. Onları öteki haline getiren bir ilişki – ve yönetmen bu fikir aracılığıyla aşktan, politikadan ve aynı zamanda tiyatrodan, karakterlerden ve oyunculardan bahsedildiğinin altını çiziyor. Öyle ki Vítor aslında Antony ve Sofia da Kleopatra olabilir.” 

Bu tarifi imkansız aşk üzerine, Visão’dan Gabriela Lourenço 4 Aralık 2014

ABOUT EVENT

ANTONY and CLEOPATRA
Tiago Rodrigues- Portugal&France
Dance Theatre
Portugues with Turkish surtitles
80′ w/o interval


Written and directed by: Tiago Rodrigues
Including fragments of Antony and Cleopatra, William Shakespeare
Performers: Sofia Dias, Vítor Roriz
Set: Ângela Rocha
Costumes: Ângela Rocha & Magda Bizarro
Light: Nuno Meira
Music: Excerpts from the soundtrack of the movie “Cleopatra” (1963), composed by Alex North
Artistic Collaboration: Maria João Serrão & Thomas Walgrave
French translation: Thomas Resendes
English translation: Joana Frazão
Set Construction: Decor Galamba
Technical Director: Cárin Geada
Stage Director: Catarina Mendes
Sound Technician: Frisson
Subtitles Operation: Rita Mendes
Production Management: OTTO Productions – Nicolas Roux
Executive Production on the original creation: Magda Bizarro & Rita Mendes

“A creation by the company Mundo Perfeito (2014), supported by Portuguese Government and DGArtes, co-produced by Centro Cultural de Belém, Centro Cultural Vila Flor, Temps d’Images. Artistic residency at Teatro do Campo Alegre, Teatro Nacional de São João and alkantara.
With the support by Museu de Marinha.
Special thanks to Ana Mónica, Ângelo Rocha, Carla Nobre Sousa, Carlos Mendonça, Luísa Taveira, Manuela Santos, Rui Carvalho Homem, Salvador Santos, Toninho Neto, Bomba Suicida.”

“If we say one of the names, the other follows it. Our memory cannot evoke one without the other. Plutarch wrote that, from them on, love became the ability to see the world through the sensibility of someone else’s soul. They mixed love and politics and came up with a politics of love. They are a historical love story. They are a romance based on real events often romanticized about. Shakespeare built them a verbal monument that turned into the truest of truths what never happened to them. In Mankiewicz’s film that led 20th Century Fox to bankruptcy, Richard Burton and Elizabeth Taylor were the celluloid and real couple they never – and always – were.

In this show written and directed by Tiago Rodrigues, Sofia Dias and Vítor Roriz are the here- and-now duo of what they were there-and-then. They are and are not Antony and Cleopatra. They are Antony seeing the world through Cleopatra’s eyes. And vice-versa. Always vice-versa. Vice-versa as a rule of love. Vice-versa as a rule of theatre. This show is seeing the world vicariously, through the sensibility of the souls of Antony and Cleopatra.”

Comment:
““Antony and Cleopatra started off by not being on stage – we imagine them only in the words and gestures of Sofia Dias and Vítor Roriz, dancers and choreographers turned into actors in this play by Tiago Rodrigues. Vítor speaks of Cleopatra, Sofia speaks of Antony. Short, descriptive sentences, accompanied by movements that almost resemble those of puppeteers, “Antony inhales, Cleopatra exhales, Antony exhales, Cleopatra inhales”. Two in one almost. Characters that Plutarch left written, Shakespeare rewrote, Mankiewicz directed and Richard Burton and Elizabeth Taylor played – all of that is in this very choreographic and musical staging. “Antony and Cleopatra are more clouds than characters, they’re more things of which we talk about than things we see”, says Tiago Rodrigues. Between them there is love and politics, in a relationship that leaves us almost exhausted and breathless before that indescribable feeling. A relationship that makes them become the other – and through this idea, the director underlines, one talks about love, politics, and also theatre, one talks about characters and the performers. To the point that Vítor might actually be, in fact, Antony, and Sofia Cleopatra.” Of this indescribable love, Gabriela Lourenço in Visão 4 December, 2014”

DİĞER ETKİNLİKLER